1. ЖЪОГЪОШIЭТ : адыгабзэм изэгъэшIэнкIэ кIэлэцIыкIу IыгъыпIэхэм апае учебнэ-методическэ комплекс : Адыгабзэм ипрограмм; Конспекты занятий / Авторы-составители Апиш Ф.Н., Бгуашева З.К., Лямова Б.Х., Мешлок С.Р., Терчукова Л.П.

Программа по адыгейскому языку для детей дошкольного возраста составлена с учетом требований ФГОС ДО и предполагает обучение детей как владеющих языком, так и желающих его изучить детей разных национальностей. Поэтому в приложении к программе представлены примерные конспекты по организации деятельности детей на адыгейском, русском и русско-адыгейском языках.

Программой предусмотрено овладение детьми устной разговорной речью, ознакомление с произведениями устного народного творчества, с творчеством детских поэтов и писателей, культурой и бытом адыгского народа.

ЕджапIэм джыри мыкIохэрэ сабыйхэу кIэлэцIыкIу IыгъыпIэхэм ачIэсхэм адыгабзэр икъу фэдизэу зэрагъэшIэнымкIэ кIэлэцIыкIухэмрэ кIэлэпIухэмрэ IэпыIэгъу къафэхъунэу мы тхылъым дэт программэмрэ конспект-щысэхэмрэ аужырэ ФГОС-ым диштэу зэхэгъэуцуагъэх.

КъэIогъэн фае, адыгабзэм ипрограммэ сабыйхэу бзэр зиныдэлъфыбзэхэм, бзэр икъоу зымгъэфедэшъухэрэм ыкIи бзэр зимыныдэлъфыбзэхэм яшIоигъоныгъэхэр къыдэлъытагъэу зэрэзэхэгъэуцуагъэр. Ащ къыпкъырыкIэу, кIэлэпIухэм апае конспект-щысэхэр (адыгабзэкIи, урысыбзэкIи ыкIи бзитIури гъэфедагъэу) къэтыгъэх. КIэлэцIыкIу IыгъыпIэхэм Iоф зэрашIэрэ программэ шъхьаIэм игуадзэу мы программэр бгъэфедэн плъэкIыщт.

КIэлэцIыкIухэу адыгабзэр зиныдэлъфыбзэхэм абзэкIэ къэIотэнхэр зэхагъэуцон, усэхэм IупкIэу къяджэнхэ алъэкIынэу, жэрыIуабзэр икъу фэдизэу агъэфедэн алъэкIынэу егъэсэнхэр анахь пшъэрылъ шъхьаIэу программэм къыдилъытэрэмэ ащыщ.

Адыгабзэ зэзгъашIэ зышIоигъохэм апае программэм къыделъытэ кIэлэпIухэм сабыйхэм адыгабзэкIэ адэгущыIэхэзэ занятиехэр, джэгукIэхэр, экскурсиехэр, зыгъэпсэфыгъо уахътэхэр зэхащэнхэр, адыгабзэкIэ тхыгъэ усэхэм, рассказхэм, пшысэхэм къафеджэнхэр, адыгэ орэдхэм, мэкъамэхэм арагъэдэIунхэр; ахэмэ ащыщхэр къаIонхэу арагъашIэныр; пIуныгъэм фэгъэхьыгъэ зэдэгущыIэгъухэр зэхащэныр; адыгэ джэгукIэхэм, къашъохэм, хабзэм ишапхъэхэм нэIуасэ афашIыныр.

КIэлэцIыкIухэм адыгабзэр ягъэшIэгъэнымкIэ IэпыIэгъушIу хъущт программэм игъусэ тхылъэу «ЖъогъошIэт» зыфиIорэр

СКАЧАТЬ программу "ЖЪОГЪОШIЭТ" >>

 

2. ЖЪОГЪОШIЭТ : адыгабзэм изэгъэшIэнкIэ кIэлэцIыкIу IыгъыпIэхэм апае учебнэ-методическэ комплексым ихрестоматие / изэхэгъэуцон дэлэжьагъэхэр: Апыщ Ф.Н., Ламыкъо Б.Х., МэщлIэкъо С.Р.

Хрестоматия к программе по адыгейскому языку для детей дошкольного возраста "ЖЪОГЪОШIЭТ".

«ЖъогъошIэтыр» кIэлэцIыкIухэм афэгъэхьыгъэ тхылъ.

«ЖъогъошIэтым» къыдэхьэгъэ материалхэр кIэлэ­ пIухэм, ны-тыхэм сабыйхэм Iоф дашIэнымкIэ, бзэм ишъэфхэр нахь куоу къаIэкIэгъэхьэгъэнымкIэ, адыгэ лъэпкъым ихабзэ нэIуасэ фэшIыгъэнхэмкIэ IэпыIэгъушIу хъущт. Тхылъым IорыIуатэхэм, усэхэм, къэIотэн кIэкI­ хэм, къэбар гъэшIэгъонхэм, нарт эпосым къыхэхыгъэ пычыгъохэм, орэд цIыкIухэм, дидактическэ джэгукIэхэм, тиреспубликэ ичIыпIэ гъэшIэгъонхэм яхьылIэгъэ къэбар­ хэм ыкIи нэмыкIхэм чIыпIэ щаубыты, сабыйхэм аныбжь елъытыгъэу зэтеутыгъэу къэтыгъэх.

КIэлэцIыкIу IыгъыпIэм занятиехэр, зэнэкъокъухэр, гъэпсэфыгъо уахътэхэр, экскурсиехэр, мэфэкI зэхахьэхэр зэхэпщэнхэмкIэ материалхэр бгъэфедэнхэ плъэкIыщт. Сабыйхэм ямакъэ къэIуакIэ, яжабзэ ихэгъэхъон шъхьэ зырызэуи, куп-купэуи Iоф арыдэпшIэн плъэкIыщт.

УнэмкIи тхылъыр амалышIу. Нахьыжъхэр сабый­ хэм текстхэм къафеджэнхэмкIэ, къызэджагъэхэр къара­ гъэIотэжьынхэмкIэ, усэхэр езбырэу арагъэшIэнхэмкIэ, джэгун зэфэшъхьафхэр зэхащэнхэмкIэ тхылъыр щагъэ­ федэн алъэкIыщт.

СКАЧАТЬ хрестоматию "ЖЪОГЪОШIЭТ" >>

 

3. ЩЫГЪЫЖЪЫЙ : Адыгабзэм изэгъэшIэнкIэ учебнэ-методическэ комплекс (КIэлэцIыкIу IыгъыпIэмэ апай) / Хьаудэкъо С.А., Чэсэбый М.Р., Атэжьахьэ С.Т.

Настоящее пособие адресовано воспитателям детских садов. Авторы своей целью ставили: помочь практическим работникам, занимающимся обучением детей дошкольного возраста адыгейской разговорной речи.

Программа-пособие составляет обобщенный опыт авторов, а также данные их собственных наблюдений и исследований, а также с учетом ФГОС.

Пособие состоит из: программы, примерных конспектов занятий и дополнительного материала. Занятия проводятся во всех возрастных группах, начиная со второй младшей группы, в течение учебного года один раз в неделю. Длительность занятий соответствует требованиям программы дошкольных учреждений.

На каждый год обучения отводится 36 примерных конспектов, к которым педагогам рекомендуется подходить творчески. С учетом возраста детей занятия состоят из двух и более частей. По мере расширения словарного запаса у детей усложняются и требования к овладению навыками адыгейской разговорной речи.

Структура занятий по развитию речи определяется принципом взаимосвязи различных разделов речевой работы: обогащения и активизации словаря, работы над смысловой стороной слова, формирования грамматического строя речи, воспитания звуковой культуры речи, развития элементарного осознания языковых явлений. При этом главной задачей на занятии (особенно со старшими дошкольниками) является развитие связной монологической речи. Именно взаимосвязь разных речевых задач создает предпосылки для наиболее эффективного усвоения речевых умений и навыков.

СКАЧАТЬ программу "ЩЫГЪЫЖЪЫЙ" >>